חייגו להזמנת תור

מספר מקשר הסבר

טיפול בפריצות דיסק

ככל שתוחלת החיים הממוצעת בישראל עולה, כך עולה השכיחות של מצבים בריאותיים הקשורים לגיל, לרבות כאבי גב הנגרמים מפריצת דיסק בעמוד השדרה. צורה זו של כאבי גב הופכת לעיתים קרובות לכרונית, מה שמוביל לתסכול ומסע ממושך בחיפוש אחר טיפול בפריצות דיסק יעיל. היום, נבדוק בפירוט את כל מה שקשור בפריצת דיסק, גורמי הסיכון, שיטות האבחון וטיפול פריצת דיסק.

טיפול בפריצות דיסק

מהי פריצת הדיסק

דיסקים בעמוד השדרה פועלים כבולמי זעזועים בין החוליות, העצמות הבודדות המרכיבות את עמוד השדרה. פריצת דיסק מתרחשת כאשר הליבה הפנימית, דמוית ג'ל, של דיסק בולטת דרך הטבעת החיצונית שלו. בעוד שגורמים רבים יכולים לגרום לפריצת דיסק, חשוב לזכור שלא כל פריצת דיסק היא סימפטומטית, מה שאומר שזה יכול להיות מאתגר לזהות את הסיבה המדויקת לכאבי הגב.

גורמי סיכון לפריצת דיסק

גורמים המגבירים את הסיכון לפריצת דיסק כוללים עיוותים מולדים בעמוד השדרה כמו עקמת, עודף משקל, שרירי גב מוחלשים, הרמת משקל כבד ועבודות הדורשות ישיבה ממושכת. הבנה וניהול של גורמים אלו יכולים להפחית את הסיכוי לפתח פריצת דיסק.

טיפול בפריצת דיסק

לאחר שמזהים פריצת דיסק כמקור לכאב, ניתן לשקול אפשרויות טיפול שונות.

פריצת דיסק : טיפול כירופרקטי

טיפול כירופרקטי כולל שימוש במניפולציה מעשית בעמוד השדרה ובטיפולים אלטרנטיביים אחרים. זה עוזר לשפר את תנועת עמוד השדרה ואת התפקוד הגופני של המטופל, הפחתת כאב וקידום ריפוי.

פריצת דיסק : טיפול אוסטאופתיה

אוסטאופתיה היא שיטת טיפול ידנית הכוללת עיסוי, הנעה, מתיחה של הגידים, הרצועות ותמרון המפרקים כדי לתקן תזוזות מיקרוסקופיות ולהקל על לחץ עצבי הנגרם על ידי פריצת הדיסק. האוסטיאופת גם מנחה את המטופל לבצע תרגילים ושינוי הרגלים לשמירה על תוצאות הטיפול.

פריצת דיסק : טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים

אלטרנטיבה טיפולית מודרנית זו מטרתה למגר כאב, לסייע בבעיות עצביות ולסייע בדלקת ושחיקת סחוס. הוא משתמש במכשיר ייחודי כדי להחיל שדה מגנטי על אזור הגוף הפגוע, ומעודד שיקום תאים.

פריצת דיסק : טיפול ללא ניתוח

במקרים רבים, ניתן להימנע מהתערבות כירורגית באמצעות טיפולים אלטרנטיביים כמו אוסטאופתיה, טיפול בדופק אלקטרומגנטי וטיפול כירופרקטי. טיפולים אלו יכולים להקל משמעותית על הכאב ולשפר את איכות חייו של המטופל.

עם זאת, במקרים חמורים, ניתוח עשוי להיות המוצא האחרון. שיקום לאחר ניתוח הוא חיוני כדי לעזור למטופלים לחזור לשגרה הקבועה שלהם

שיטת טיפול

יתרונות

חסרונות אפשריים

טיפול כירופרקטי

לא פולשני, משפר את תנועת עמוד השדרה

עשוי שלא להתאים לכל המטופלים

אוסטאופתיה

מטפל בסיבות השורש, משפר את מכניקת הגוף הכללית

דורש השתתפות פעילה מהמטופל

פולסים אלקטרומגנטיים

מקדם התחדשות תאים, ללא תרופות

תלוי בטכנולוגיה, הגישה עשויה להיות מוגבלת

כִּירוּרגִיָה

מטפל ישירות בבעיות דיסק

זמן החלמה ארוך יותר, פולשני

פריצת דיסק טיפול : שאלות נפוצות

פריצת דיסק, המכונה גם החלקה או פריצת דיסק, היא מצב שבו החלק הפנימי הרך של הדיסק בולט דרך החלק החיצוני הקשיח יותר.

התסמינים יכולים לכלול כאב וחוסר תחושה, לעתים קרובות בצד אחד של הגוף, תחושות עקצוץ, כאב או צריבה באזור הפגוע וחולשת שרירים.

כן, פריצת דיסק יכולה להחלים מעצמה לאורך זמן. עם זאת, תהליך הריפוי משתנה מאדם לאדם ותלוי בחומרת הפריעה.

במקרים קיצוניים, פריצת דיסק עלולה לגרום לשיתוק. זה נובע לרוב מהדיסק לוחץ על חוט השדרה או על שורשי העצבים.

כן, פריצת דיסק יכולה להיגרם כתוצאה מטראומה כמו נפילה או תאונה, אבל היא לרוב תוצאה של בלאי הקשור לגיל.

ניהול מוצלח של פריצת דיסק כרוך בהבנת המצב, זיהוי גורמי הסיכון, קבלת אבחנה מדויקת ומציאת טיפול מתאים. בין אם באמצעות כירופרקטיקה, אוסטאופתיה, טיפול בדופק אלקטרומגנטי, או, במידת הצורך, ניתוח, חיים עם כאב מינימלי ניתנים להשגה. זכרו, פנייה לייעוץ מקצועי ממרפאת כאב יכולה לשפר משמעותית את איכות חייכם.

לשיחת ייעוץ השאירו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 08-9129199
דילוג לתוכן