חייגו להזמנת תור

מספר מקשר הסבר

כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה

כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה : מדוע זה קורה וכיצד למנוע ולטפל בכאב.

כאבי ברכיים הם תלונה שכיחה בקרב אנשים מכל קבוצות הגיל. למרות שזה יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של גורמים, חווית כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה היא בעיה רווחת. מאמר זה יעמיק בסיבות מאחורי כאב כזה, אמצעי מניעה ואפשרויות טיפול זמינות, ויסייע למטופלים להבין ולנהל טוב יותר את בריאות הברכיים שלהם.

האנטומיה של הברך

הברך היא מפרק מורכב שבו מתכנסות עצם הירך, עצם השוק (טיביה) ופיקה (פיקת הברך). מפרק זה מרופד על ידי שני דיסקים בולמי זעזועים, המניסקוס. מסביב לברך רשת של רצועות, גידים ושרירים התומכים במבנה שלה ומקלים על התנועה. כל פציעה או מחלה המשפיעה על רכיבים אלה עלולה לגרום לכאבי ברכיים.

כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה : גורמים

 שינויים הקשורים לגיל

ככל שאנשים מתבגרים, הם עלולים לחוות שינויים ניווניים במפרק הברך. זה יכול להיות בגלל דלקת מפרקים ניוונית, הצורה הנפוצה ביותר של דלקת פרקים. דלקת מפרקים ניוונית מאופיינת בשחיקה הדרגתית של הסחוס, שעלולה להוביל לחיכוך עצם על עצם במהלך התנועה, ולגרום לכאב במעבר מישיבה לעמידה.

 תסמונת כאב פטלופמורלי (PFPS)

PFPS הוא מצב שבו מורגש כאב מתחת ומסביב לפיקת הברך. הכאב נוטה להתגבר כאשר הברך כפופה לתקופות ארוכות, כמו בישיבה, ולפתע מתיישר, כמו בעמידה.

 דלקת גיד (טנדיניטיס)

זוהי דלקת של הגידים, החוטים הגמישים אך הלא אלסטיים של רקמת קולגן סיבית חזקה המחברים שריר לעצם. המצב עלול לגרום לכאב ורגישות סביב הברך, במיוחד בעת הזזת המפרק לאחר תקופה של מנוחה.

קרע במניסקוס

קרעים במניסקוס מתרחשים כאשר הסחוס הבולם של הברך נקרע, לרוב כתוצאה מפציעות ספורט או עקב בלאי הקשור לגיל. מצב זה עלול לגרום לכאב, נפיחות וקושי בתנועת הברך.

טיפול בכאבי ברכיים : מניעה

אסטרטגיות מניעה לכאבי ברכיים מתמקדות בעיקר בשמירה על בריאות המפרק הכללית. הנה כמה אמצעים שימושיים:

פעילות גופנית סדירה

תרגילים רגילים בעלי עצימות נמוכה יכולים לחזק את השרירים סביב הברך, לספק יותר תמיכה ולהפחית את הסיכון לפציעה. פעילויות כמו שחייה, רכיבה על אופניים ויוגה מועילות.

שמרו על משקל בריא

עודף משקל או השמנת יתר מפעילים לחץ נוסף על מפרקי הברך, אפילו במהלך פעילויות רגילות כמו הליכה או עלייה וירידה במדרגות. שמירה על משקל תקין יכולה להפחית את הלחץ הזה ולהפחית את הסיכון לאוסטאוארתריטיס.

יציבה נכונה וארגונומיה

אימוץ יציבה נכונה בישיבה ובעמידה יכולה להפחית עומס מיותר על הברכיים. יתר על כן, הבטחת סביבת עבודה מעוצבת בצורה ארגונומית יכולה להפחית משמעותית את הסיכון לכאבי ברכיים.

טיפול בכאבי ברכיים

טיפול בכאבי ברכיים תלוי בגורם הבסיסי וכולל טיפול בכאבי ברכיים ללא ניתוח או באמצעות ניתוח , להלן כמה גישות כלליות:

טיפול בכאבי ברכיים 

משככי כאבים ללא מרשם ותרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) יכולים לעיתים קרובות לסייע עם כאבי ברכיים קלים עד בינוניים.

פיזיותרפיה

פיזיותרפיסט יכול להמליץ על תרגילים כדי לחזק את השרירים סביב הברך, להגביר את הגמישות ולשפר את שיווי המשקל, עוזרים להקל על הכאב.

זריקות

ניתן להזריק קורטיקוסטרואידים או חומצה היאלורונית למפרק הברך כדי להפחית דלקת וכאב.

ניתוח

במקרים חמורים או כאשר טיפול בכאבי ברכיים ללא ניתוח אחר נכשל, ייתכן שיהיה צורך בניתוח. זה יכול להיות כרוך בארתרוסקופיה, החלפת ברך חלקית או החלפת ברך מלאה, תלוי בהיקף הנזק.

 

כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה : סיכום

לסיכום, כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה הוא לרוב סימן לבעיות בסיסיות שאין להתעלם מהן. אם אתה חווה כאב כזה, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי כדי לזהות את הסיבה ולהתחיל בטיפול מתאים. זכרו, לא מדובר רק בטיפול בכאב אלא גם במניעת התרחשותו מלכתחילה. הבנת הבעיות הבסיסיות ושילוב אסטרטגיות מניעה באורח החיים שלך יכולים לעזור רבות בשמירה על בריאות הברך.

לשיחת ייעוץ השאירו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 08-9129199
דילוג לתוכן