חייגו להזמנת תור

מספר מקשר הסבר

טיפול בכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחת הדאגות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם. לאחר כאבי ראש, זהו סוג הכאב השני בשכיחותו המדווח על ידי מטופלים. זה משפיע על כ-80% מהאנשים במהלך חייהם, פוגע באופן משמעותי באיכות החיים, גורם להיעדרויות רבות מהעבודה, וגורם לאינספור ביקורים אצל ספקי שירותי בריאות. מאמר זה יעזור לכן להבין מה עושים עם כאבי גב תחתון, הסיבות, הסימפטומים והדרכים הטובות ביותר לטיפול בכאבי גב תחתון.

מהם כאבי גב תחתון?

כאבי גב תחתון הם אי נוחות שמקורה בחוליות המותניות התחתונות, הנמשכת לרוב עד עצם העצה ולעיתים מלווה בכאב המקרין לאזור הישבן ו/או לאורך רגל אחת או שתיים. עמוד השדרה התחתון מורכב מחמש חוליות (L1-5), עצם העצה, עצם הזנב ועצמות האגן, כולן מחוברות ונתמכות על ידי שרירים, גידים, רקמות, עצבים וכלי דם. מבנים אלו חווים עומס משמעותי, במיוחד בתנוחות זקופות, המוביל לבעיות שונות, כולל כאבי גב תחתון.

גורמים לכאבי גב תחתון

בניגוד לאמונה הקודמת, כאבי גב תחתון אינם קשורים באופן בלעדי לפריצת דיסק, תזוזה של חוליות או היצרות של תעלת עמוד השדרה. בעבר חשבו שבעיות אלו, הנראות באמצעות טכניקות הדמיה כגון צילומי רנטגן או MRI, היו הגורמים העיקריים. עם זאת, ההבנה הרפואית הנוכחית מכירה בכך שבכ-85% מהמקרים, אין מתאם ברור בין הממצאים הפיזיים הללו לבין חווית הכאב של המטופל.

בעוד שבעיות מבניות אלו עלולות לגרום לכאב, הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב תחתון היא בעיות שרירים. זה במיוחד המקרה כאשר השרירים נתפסים בתנוחת ביניים בין כיווץ מלא להרפיה.

כאבי גב תחתון פתרון

שיטת ניהול

תיאור

יתרונות פוטנציאליים

טיפול בכאבי גב תחתון פיזיותרפיה

כולל תרגילי מתיחה וחיזוק המותאמים במיוחד למיקוד הגב התחתון

מקל על מתח שרירים, משפר את הניידות ומפחית כאב

טיפול בכאבי גב תחתון שינויים באורח החיים

עשוי להיות כרוך בשינויים בתזונה, בשגרת פעילות גופנית ובארגונומיה של העבודה

מונע החמרה של כאבי גב תחתון, מקדם בריאות כללית, ועלול להפחית כאב

טיפול בכאבי גב תחתון תמיכה פסיכולוגית

ייעוץ או טיפול במצוקה פסיכולוגית ומצבי דיכאון

יכול לעזור להתמודד עם העומס הרגשי של כאב כרוני, להפחית מתח ולשפר את הבריאות הנפשית

טיפול בכאבי גב תחתון שחרור ידני

טכניקה מעשית הכוללת הפעלת לחץ על רקמות השרירים והפאסיאליות כדי להקל על כאבים ומתחים

יכול להפחית מיד את הכאב ולשפר את טווחי התנועה

טיפול בכאבי גב תחתון טיפולים תוך שריריים

כרוך בהחדרת מחטים קטנות לנקודות טריגר בשרירים כדי להקל על הכאב

יכול לספק הקלה מהירה בכאב, במיוחד במקרים כמו תסמונת Psoas

טיפול בכאבי גב תחתון תרופות

משככי כאבים, מרפי שרירים, או במקרים חמורים, ניתן לרשום אופיואידים

יכול לספק הקלה זמנית מפרקי כאב חריפים

כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים

הקרנת כאב לרגליים, הידועה גם בשם סיאטיקה, קשורה לעתים קרובות לגירוי עצבי או דחיסה בגב התחתון, הנגרמים לרוב על ידי פריצת דיסק או היצרות בעמוד השדרה. זה יכול לגרום לכאב חד, חוסר תחושה או עקצוץ במורד אחת או שתי הרגליים.

טיפול בכאבי גב תחתון

גב תחתון תפוס

גב תחתון תפוס הוא לעתים קרובות סימן למתח בשרירים התומכים בעמוד השדרה התחתון. תנוחות לקויות, פעילות גופנית לא מספקת ומצבים רפואיים בסיסיים כמו דלקת מפרקים ניוונית יכולים לתרום לנוקשות זו.

גישה הוליסטית לניהול כאבי גב תחתון

המטרה של ניהול כאבי גב תחתון היא לא רק להפחית כאב אלא גם למזער גורמי סיכון ולשפר את איכות החיים הכוללת. זה כרוך בשילוב של טיפולים פיזיים, שינויים באורח החיים ותמיכה פסיכולוגית.

טיפולים יעילים כוללים מתיחות, תרגילי חיזוק, שמירה על משקל תקין, הפסקת עישון וניהול מתחים. שחרור ידני וטיפולים תוך שריריים עשויים גם הם להועיל, במיוחד במקרים כמו תסמונת הפסואס.

תסמונת הפסואס היא מצב המאופיין בכאב חד בגב התחתון, בבטן התחתונה, במפשעה ובקדמת הירך, במיוחד לאחר מאמץ או עומס יתר. זיהוי וטיפול במצב זה יכולים לחסוך חשיפה מיותרת לקרינה מבדיקות הדמיה.

כאבי גב תחתון מה עושים ? שאלות נפוצות

כן, כאבי גב תחתון יכולים לפעמים להיות סימפטום לבעיות בריאות אחרות כמו כיבים, דלקת לבלב, בעיות לב או בעיות באזור איברי המין, כולל בעיות בשחלות וסיבוכי הריון.

כן, הליכים אלה יכולים לפעמים להוביל לכאבי גב חזקים.

דחיית טיפול בכאבי גב תחתון בשלבים המוקדמים של הכאבים עלולה להגביר את הסיכון להפוך לכרוני. מנוחה במיטה יכולה להחמיר את הבעיה על ידי גרימת נוקשות שרירים וכאבים נוספים.

כאבי גב גורמים לנטל כלכלי משמעותי עקב עלויות שירותי בריאות ואובדן תפוקה. לדוגמה, בארה"ב העלות מוערכת בכ-50 מיליארד דולר בשנה.

שמירה על אורח חיים בריא, הקפדה על יציבה נכונה, שמירה על פעילות, ניהול מתח ושמירה על משקל תקין הם אמצעי מניעה מרכזיים.

לסיכום, הבנת הסיבות וגורמי הסיכון לכאבי גב תחתון, אימוץ גישה הוליסטית ופנייה לטיפול בכאבי גב תחתון בזמן יכולים לסייע רבות בניהול דאגה בריאותית שכיחה זו. זה גם חיוני לזכור את התפקיד של מערכת יחסים חזקה בין מטופל לרופא, שיכולה להשפיע באופן משמעותי על הפרוגנוזה של כאבי גב תחתון.

אז מה עושים עם כאבי גב תחתון ?  פונים למרפאת כאב נגב ואחד הרופאים המומחים שלנו בעלי הנסיון והמקצועיות ידעו כבר לטפל לכם בכאב 

לשיחת ייעוץ השאירו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 08-9129199
דילוג לתוכן